Dokonalá pražská MHD

18. 09. 2007 11:27:36
Patřím mezi Pražany, kteří nemají auto. Je to bohužel velmi výjimečné, nicméně nás, kteří využívají pravidelně MHD je stále dost. V poslední době ale začínám uvažovat o tom, že už tramvajemi, autobusy a metrem jezdit nebudu. Krom toho, že už na lístek za 30 korun prostě nebudu mít, se také trochu obávám o svůj život.

Mám ráda jízdu tramvají. Když jsem se přistěhovala do Prahy z našeho malého lázeňského města na západě, kde jezdí jenom trolejbusy a celé město máte projeté za 20 minut, byla jsem nadšená. Jízda dvacetdvojkou (tramvají č.22) od nás z Vršovic na Bílou horu k Ladronce – krása krása. Když urvete místo na sezení a když vedle vás zrovna nespí smradlavý ochlasta, je to fakt milá projížďka. Poznala jsem takhle celou Prahu. Vždycky jsem někde nasedla a jela na konečnou. Bloumala jsem ulicemi a pomalu získávala povědomí o tom, jaká že je ta naše stověžatá matička veliká a krásná.

Praha mi nejen tímhle zkoumáním učarovala a já jsem tu zakotvila. MHD jsem začala využívat k jízdě do školy a do práce. Poznala jsem přecpané ranní autobusy, časové proluky, kdy prostě půl hodiny nic nejede a venku zrovna mrzne jak praští, tramvaje, kde se v létě topí na maximum, sedačky pálí tak, že by se člověk asi spálil, kdyby si sedl...a v zimě naopak topení jakoby snad neexistovalo. Bohužel jsem poznala taky celou řadu nepříjemných zaměstnanců pražské MHD – řidiče, kteří nemají minutku na to, aby poradili mimopražským kudy kam. Řidiče, kteří mají naopak tolik času, že vystoupí a jdou vyhodit člověka, který má dva psy, protože v tramvaji může přeci jet jen jeden. A kapitola sama pro sebe – revizoři. Velice milí pánové a milé dámy. Jedna z oněch dam mi onehdá tahala za baťoh a roztrhla svetr. O nich ale psát nebudu, to snad možná jindy. Jejich povolání je opravdu nevděčné, nicméně vybrali si ho sami.

Pamatuje si na nedávnou srpnovou neděli? Kdo byl v ten čas v metru, jistě nezapomene. Na půl hodiny se zastavily všechny trasy pražského metra. Selhal počítačový systém. Může se to stát, i když...ale může. Nikdo z vedení však nezareagoval. Žádná omluva nebo kompenzace, nic. Naopak. Pár dní na to vydalo tiskové oddělení pražských dopravních podniků informaci o tom, že se bude zdražovat jízdné. Ale to není vše. V pražských Kobylisích, v autobusu plném cestujících, vybuchl chladič. „V kloubové karose se uvolnila hadička napojená na chladič. Přetlak poté vyrazil krytku a do prostoru autobusu se dostala pára. Ta opařila několik cestujících," řekl iDNES.cz ředitel marketingu a komunikace pražských dopravních podniků Jan Svoboda. A včera opět, autobusová linka 215. Motor a celá zadní část autobusu začaly hořet. Cestující byli pohotoví a stačili vyběhnout.

Nemůžu si odpustit ještě jeden malý příběh. Nedávno jsem měla na návštěvě maminku a chtěly jsme se podívat na Vyšehrad. Z Vršovic na Vyšehrad je to kousek. Ze zastávky Oblouková tramvají asi 5 stanic. Přišly jsme na Obloukovou, byla neděle, nikde žádná otevřená trafika, nikde žádný automat na lístky. Mylně jsem se domnívala, že si tedy lístky zakoupíme u řidiče. „V tramvaji se lístky neprodávají,“ osopil se na mě řidič. Maminka nechtěla jet na černo, tak jsme šly pěšky. Doufala jsem, že na příští zastávce bude automat na lístky. Nebyl. A nebyl ani na další. A ani na další.

Máme zde několik krásných nových tramvají. Co ale ty staré stroje? Bude provedena nějaká povšechná kontrola technického stavu vozovny Pražské integrované dopravy? Nebo budeme čekat na další úrazy? A koukat se, jak se mluvčí zajíká ve večerních zprávách smíchem? Očividně sám MHD nepoužívá.

Marné hledám informace o tom, jestli cestujícím někdo jejich škody vykompenzuje. Omluví se jim alespoň? Osobně bych navrhovala toto řešení: zraněným poskytnout tramvajenku na rok zdarma...a všem, kteří využívají služeb Pražské integrované dopravy, všem, kteří se dnes a denně potýkají s podobnými problémy jako já, prostě všem vyhlásit alespoň JEDEN DEN cestování po Praze zdarma. Bylo by to gesto a myslím, že by PID zas tolik neprodělal. A když ano – tak oni zase něco vymyslí. Nové jízdné by mohlo být třeba 32 Kč. Nebo rovnou stovka za patnáctiminutovou jízdu?

 

Jana Šedivcová

Autor: Jana Šedivcová | úterý 18.9.2007 11:27 | karma článku: 17.22 | přečteno: 1124x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.31 | Přečteno: 621 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 304 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.80 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1459

můj nejlepší překlep: PRACUJI JAKO REAKTORKA

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...