Diskuse

Tak nám začal Ramadán

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

LucieKamesova

12. 8. 2010 10:40
S tím přejídáním

...to máte jak u nás na vánoce nebo masopust. Zbožní lidé do toho vkládají více zbožnosti, ti méně zbožní více žravosti. Jen to trvá trochu déle. Příklad muslimů - prorok Muhammad snědl před východem slunce pár datlí po západu taky a hotovo. Jaképak přejídání. Vysvětlujte to ale někomu, pro kterého je půst jen zvyk, taková ta nutnost, často společenská...

0 0
možnosti
KS

Tuubeen

12. 8. 2010 8:51
Zvláštní,

jak se tolerance ke krmícím se o ramadánu v jednotlivých částech muslimského světa liší. V Kuvajtu prý zatýkají za veřejné žvýkání žvýkačky, a když jsem s Kuvajťany pracovala, ani jako nepostící se jsem nesměla veřejně pronést po chodbě hrnek s čajem. V senegalském Dakaru mi o ramadánu naopak přišlo trpané veřejně pít vodu na ulici a diskrétně jsem se schovávala v supermarketu otočená zády, čemuž se všichni divili, protože tam ani o ramadánu (alespoň v centru města) nemizí z ulic prodavačky oříšků a prodavači nápojů - jsou tam pro křesťany (těch tam je asi 5%), pro turisty, nemocné, kojící, těhotné a menstruující ženy - a když na ulici o ramadánu veřejně jíte, prostě předpokládají, že spadáte do některé takové kategorie a nikdo vaši "nekázeň" neřeší. Ale je fakt, že jsem nějaká útlocitná, mně veřejné požívání poživatin prostě přišlo netaktní, tak jsem se mu vyhýbala. :-)

0 0
možnosti
KT

Ježikača

11. 8. 2010 22:49
všechna

náboženství, která jsou tu dost dlouho ví, jak nepříjemné náboženské příkazy kulantně obejít. jaký má smysl hladovět pouze část dne? ale to je fuk, líbí se mi, jak píšete, zajímal by mě všední život v Sudánu a pokud vám to nevadí i důvod vašeho pobytu tam. zdravím.

0 0
možnosti
VK

vtech

11. 8. 2010 22:19
Jediny duvod!

Zajimal by mne jediny racionalni duvod, proc byt v Sudanu. Nenapada mne fakt nic a to mam myslim celkem slusnou fantazii.

0 0
možnosti