Jana Šedivcová

Mám zvláštní schopnost: vidím čtyřlístky!

23. 03. 2016 12:24:16
První jarní den byl teprve v neděli. A já hned následující pondělí našla v parku při běžné procházce se psem svůj první letošní čtyřlístek. Kolik jich zase letos bude?

Našla jsem jich za svůj život stovky. Už je ani nepočítám, dokonce už je ani netrhám. Mám totiž pocit, že bych je měla nechat taky pro ostatní. Proto si je jen fotím a tajně mapuji místa, kde rostou. Pravidelně se na ta místa vracím a s překvapením zde každou další sezonu nacházím další a další čtyřlisté jetelíčky. Abnormálně složený list jetele, který má oproti třílistému normálu o jeden magický lístek navíc, se v populaci jetele vyskytuje v poměru 1 ku 10 000. Díky svému vzácnému výskytu v přírodě se začalo tradovat, že tomu kdo ho najde nebo dostane, přinese štěstí. Jeho čtyři listy symbolizují čtyři živly- oheň, vodu, zemi a vzduch. Má přinášet štěstí, ale také lásku nebo finance. Čtyřlístek prý také chrání před zlem a nepříjemnostmi.

Lidé se jen špatně koukají

Většina lidí mi tuto schopnost závidí. „ Já jsem v životě nenašla ani jeden,“ říkají mi často. Já na to většinou odpovídám, že se asi málo dívají. Sílu své schopnosti totiž vidím hlavně v koncentraci a pozornosti. V dnešní hektické době se málokdo dokáže jen tak dívat na trávu, na zem nebo na oblohu. Lidem to přijde zbytečné. Potom se diví, že nic nenajdou. A nemusí jít jen o čtyřlístky, ale také například o peníze. Jistou spojitost v tom vidím. Za svůj život jsem totiž našla nejen spoustu čtyřlístků pro štěstí, ale také peněz. Drobných i papírových. Vždyť se jen tak bez povšimnutí povalují po zemi!

Jsem snad autistka?

Jestli mám tedy nějakou nadpřirozenou schopnost nebo prostě jen víc vnímám detaily, zůstává otázkou. Když jsem se však se svou „podivností“ svěřila lékařce, naznačila mi, že podobné nadpřirozené schopnosti mívají autisté. Jsem tedy autistka? Napadlo mi hned a začala jsem shromažďovat informace o tom, zda i jiné mé vlastnosti by se s touto diagnozou mohly shodovat. Moje přecitlivělost, upínání se k lidem a trvalá dětská víra v ideály tomu jen nasvědčují.

Má skutečně magickou moc?

Kdyby byl čtyřlístek opravdu magický, můj život by se stal procházkou růžovým sadem. Díky čtyřlístkům bych se těšila neutuchající nekonečné lásce, zažívala blahobyt a nikdy nepoznala smutek. Skutečnost je však jiná. Přesto, že jsem těch malých zelených zázraků našla desítky a vidím jich třeba i několik naráz, mám smůlu stejně jako každý jiný člověk. Kdyby totiž na světě nebylo i to špatné, nevěděli bychom ani o tom hezkém. Už se těším, až se zase na jaře zazelenají pláně. Čtyřlístky na mne budou volat, já je budu fotit a posílat pro ně své kamarády. Sama však už dávno vím, že jen díky čtyřlístkům životní štěstí nezískám. O své štěstí se musím zasloužit sama.

Autor: Jana Šedivcová | karma: 17.42 | přečteno: 460 ×
Poslední články autora