K čemu máme ČOIku?

25. 09. 2007 13:21:49
Snad každý někdy řešil problém se závadným zbožím, nekvalitně provedenou prací nebo obchodním podvodem. Nevyhnulo se to ani mě. Neváhala jsem a obrátila jsem se na Českou obchodní inspekci. Mylně jsem se domnívala, že mi pomůžou...

Před nedávnem jsem se setkala s nesolidním jednáním jedné pražské firmy (viz můj článek Erotika místo opravy plynu). Ve zkratce – titulek mluví za vše – když jsem chtěla opravit kamna, bylo mi nabídnuto, že se opravář může dostavit nahý, budu-li mít zájem. Zájem jsem neměla, chtěla jsem prostě opravit kamna. Opravář se nedostavil ani neomluvil. Byla jsem hodně naštvaná a hned druhý den jsem vyhledala internetové stránky České obchodní inspekce. Mile mě překvapilo, že má ČOIka elektronickou podatelnu. Stránky nebyly sice moc pochopitelné, všude jen plno odkazů na zákony, nicméně z toho, co jsem tam našla jsem usoudila, že ČOI je přesně ten kontrolní orgán, který pomůže můj problém vyřešit.

„Česká obchodní inspekce byla ustanovena zákonem č. 64/1986 Sb. jako nástupnická organizace Státní obchodní inspekce. V návaznosti na legislativní změny se ČOI v průběhu uplynulých let stala hlavním dozorovým orgánem pro oblast nepotravinářských výrobků z hlediska technických požadavků na výrobky a bezpečnosti výrobků, dále dozorovým orgánem v oblasti ochrany ekonomických zájmů spotřebitelů a v oblasti chránící ve vymezeném rozsahu i fiskální zájmy státu,“ píše se na stránkách. „Na základě výše uvedených právních předpisů ČOI kontroluje zejména dodržování podmínek stanovených k zabezpečení jakosti, zdravotní nezávadnosti a bezpečnosti výrobků i služeb a poskytování řádných informací o nich,“ stojí v článku o působnosti České obchodní inspekce dál.

Využila jsem tedy služeb elektronické podatelny a podrobně popsala svůj problém. Asi za 14 dní mi přišla odpověď. „Vážená, k Vašemu podání musíme bohužel sdělit, že jeho předmětem se Česká obchodní inspekce zabývat nemůže, neboť se netýká její dozorové pravomoci, nenasvědčuje na porušení žádného ustanovení zákonů, které má ČOI svěřeny k dozoru.Ve Vašem případě se můžete obrátit na Policii České republiky.“ Dopis mne vytočil. Mám se obrátit na policii? Utratit svůj čas za nesmyslné sepisování protokolů, které by ve finále skončilo stejným nezdarem?

A ještě jeden případ. Stal se nedávno mým sousedům. Zrovna přestavují byt, znáte to, spousta práce, materiálu, peněz. V obchodě s barvami si nechali namíchat speciální odstín, který se do jejich bytu hodí. Nebylo to nejlevnější. Několik plechovek barev bylo připraveno v igelitové tašce, oni zaplatili, vzali igelitku a spokojeně odešli. Jejich spokojenost však netrvala dlouho. Po několika metrech, naštěstí ještě venku, se ucha od igelitky utrhla. Prodávající zřejmě neodhadl váhu plechovek s barvou. To by ještě nebyla taková tragédie. K velkému překvapení se ale nárazem všechny barvy rozletěly, nedokonale zavřená víčka doslova odletěla a drahé barvy se vylily na zem. Nespokojení zákazníci se okamžitě vrátili zpět do prodejny a nechali si zavolat vedoucího. „Takových případů tu máme měsíčně desítky,“ odvětil jim potutelným úsměvem vedoucí prodejny. A se slovy, že jim nic nevrátí ani nedá nové barvy, odešel.

Nevím jak vy, ale já i sousedé jsme se shodli, že tohle je opět jasný případ pro ČOIku. Rozhořčení sousedé, bez peněz i bez barev tedy neváhali a zavolali na linku České obchodní inspekce. „Milá paní, v tomhle Vám nepomůžeme, to je všechno o lidech,“ bylo řečeno kamarádce do telefonu. Kdyby se pídila po dalších informacích, na což neměla zjevně sílu, bylo by jí jistě řečeno, ať se obrátí na policii.

Co by asi udělali policisté, kdyby slyšeli příběh o rozlitých barvách? Nebo příběh o plynaři, který se chce při své práci svlékat? Myslím, že by se zasmáli. Zřejmě bychom v jejich nepříjemné kanceláří strávili několik hodin sepisováním nesmyslných protokolů. Potom bychom několik let neúspěšně čekali...až bychom se dozvěděli, že byl případ promlčen.

A tak i já, tělem i duší bojovnice, tenhle nesmyslný boj vzdávám. Sousedé to taky vzdali. Barvy si už koupili jinde. A jediné co jim zbývá – nikdy u téhle nesolidní firmy nenakupovat. Stejně jako já už nikdy nebudu shánět plynaře z AGT servisu...

Jen tedy opravdu nerozumím tomu, k čemu máme Českou obchodní inspekci.

 

 

 

Autor: Jana Šedivcová | úterý 25.9.2007 13:21 | karma článku: 15.86 | přečteno: 1536x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 27.54 | Přečteno: 512 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 523 | Diskuse
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1459

můj nejlepší překlep: PRACUJI JAKO REAKTORKA

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...