Nezařazené

Jana Šedivcová

Mariánské Lázně ožijí po 70 letech znovu filmem!

Víte, kde se uskutečnil první mezinárodní filmový festival v tehdejším Československu? Bylo to v srpnu 1946 právě v západočeských Mariánských Lázních.

18.7.2016 v 22:38 | Karma článku: 9.36 | Přečteno: 147 | Diskuse

Jana Šedivcová

Mám zvláštní schopnost: vidím čtyřlístky!

První jarní den byl teprve v neděli. A já hned následující pondělí našla v parku při běžné procházce se psem svůj první letošní čtyřlístek. Kolik jich zase letos bude?

23.3.2016 v 12:24 | Karma článku: 17.42 | Přečteno: 460 | Diskuse

Jana Šedivcová

Tak nám začal Ramadán

Jsou čtyři ráno a z mešity už pláče muezín. Svou motlitbou, která opravdu připomíná nářek, přivolává věřící z blízkého i vzdálenějšího okolí. Právě začal největší z muslimských svátků – Ramadán.

11.8.2010 v 21:50 | Karma článku: 9.28 | Přečteno: 1337 | Diskuse

Jana Šedivcová

Jak jsem zabila mouchu holýma rukama aneb když je venku přes 45

Mám rádo teplíčko. Když je doma třicet, libuju si. Ale jaký je život v hlavním městě Sudanu, když je venku 47 stupňů celsia?

26.6.2010 v 14:19 | Karma článku: 22.46 | Přečteno: 4897 | Diskuse

Jana Šedivcová

V Africké školce

Děti, děti, kde jste? Vždyť vás není na ulicích vůbec vidět! Eliška si nemá s kým hrát, pojďte ven!!! Takhle nějak bych asi volala z okna, kdybych uměla arabsky. V Khartoumu jsme už týden a zatím jsme tady nepotkali skoro žádné děti. Kde všechny jsou?

22.6.2010 v 21:12 | Karma článku: 15.93 | Přečteno: 1466 | Diskuse

Jana Šedivcová

První řádky z horké Afriky aneb welcome to Sudan

Slunce už šlo dávno spát. Na vozíku, který táhl oslík roztával led, já do sebe lila vodu a Elišce zčervenaly tvářičky. Dneska teda pěkně pálilo. Poprvé ode dne, kdy jsem uviděla Afriku...

21.6.2010 v 21:30 | Karma článku: 15.31 | Přečteno: 1355 | Diskuse

Jana Šedivcová

MĚSTO UPRCHLÍKů, PRACHU A HORKÉHO SLUNCE

Když se řekne Dárfúr, každému se vybaví válečné hrůzy, krev a hlad. Ondřej Horváth pracoval v západním Dárfúru půl roku jako administrátor-logistik Lékařů bez hranic (Médecins Sans Frontières, MSF). Jeho svědectví z vesnice Habila není pouze o utrpení, ale také o pestrém, přesto mnohdy jednotvárném životě pracovníků lékařské humanitární organizace Lékaři bez hranic, o odhodlání pomáhat, a také o nelehkém životě místních obyvatel.

26.10.2007 v 18:18 | Karma článku: 13.06 | Přečteno: 1317 |

Jana Šedivcová

Blíží se den D

V sobotu se to stane. Mám strach jako malá holka. Neuvěřitelně se těším a zároveň bojím. Na obličeji mi z toho napětí vyrazil beďar, ačkoli už se dlouho neobjevil. Uměl si vybrat ten pravý čas. Po půl roce zase uvidím svého přítele.

27.9.2007 v 11:44 | Karma článku: 13.39 | Přečteno: 1466 |

Jana Šedivcová

K čemu máme ČOIku?

Snad každý někdy řešil problém se závadným zbožím, nekvalitně provedenou prací nebo obchodním podvodem. Nevyhnulo se to ani mě. Neváhala jsem a obrátila jsem se na Českou obchodní inspekci. Mylně jsem se domnívala, že mi pomůžou...

25.9.2007 v 13:21 | Karma článku: 15.86 | Přečteno: 1536 |

Jana Šedivcová

Česká Blair Witch

Byla sobota večer, vlastně skoro noc. Něco mezi desátou a jedenáctou. Po krásném teplém dni se krajinou náhle rozhostil temný chlad. Přesto nás na to místo něco vábilo...jakási zvláštní přitažlivost, touha po neznámém...

23.9.2007 v 9:21 | Karma článku: 13.13 | Přečteno: 1668 |

Jana Šedivcová

Všechno nejlepší, Janičko!

Dnes mám narozeniny. Jsem ještě mladá, přesto nebudu psát kolik mi je, ale můžete tipovat. Jsem sama doma, nemocná. Můj přítel je v Africe. Mám smutnit? Nee, hezky si to oslavím!!!  

20.9.2007 v 12:34 | Karma článku: 13.03 | Přečteno: 1194 |

Jana Šedivcová

Erotika místo opravy plynu?

Tak nám začal podzim. Listí sice ještě nemá ty správné barvy, počasí už se však hrdě hlásí k blížící se podzimní rovnodennosti. Také teploty jsou nízké – a to nejen venku, ale i doma. Rozhodla jsem se tedy, že zprovozním svoje plynová kamna. Každý, kdo je zná, zná jistě i onen věčný plamínek. A právě ten nešel nahodit. Nezbylo nic jiného než obrátit se na odborníky.

18.9.2007 v 16:25 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 1889 |

Jana Šedivcová

Dokonalá pražská MHD

Patřím mezi Pražany, kteří nemají auto. Je to bohužel velmi výjimečné, nicméně nás, kteří využívají pravidelně MHD je stále dost. V poslední době ale začínám uvažovat o tom, že už tramvajemi, autobusy a metrem jezdit nebudu. Krom toho, že už na lístek za 30 korun prostě nebudu mít, se také trochu obávám o svůj život.

18.9.2007 v 11:27 | Karma článku: 17.22 | Přečteno: 1124 |

Jana Šedivcová

Jak jsem našla kapra

Byl krásný letní den. Slunce pálilo do vršovických chodníků a já jsem šla zrovna na poštu. Zase ty složenky, červený svině...pořád jenom plať plať a dávej. Už jsem byla skoro tam, kousek od vršovického dolíčku, kde si fotbalový fanoušci před nedávnem sami vyhrabali svůj klub ze samotného dna. Moje černý žabky se plácaly rozpáleným asfaltem, můj pejsek cupital poslušně vedle mě.

17.9.2007 v 9:53 | Karma článku: 8.71 | Přečteno: 573 |
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1459

můj nejlepší překlep: PRACUJI JAKO REAKTORKA